Monday, February 2, 2009

Bezkarska "Hohe Tour", Krusne Hory - Sasko



Ked som stretol lezca Martina v praci (ktory nas tu prvykrat zobral na piesky do ceskosaskeho svajciarska), hned mi hovori ze hybaj na "Hohe Tour".


Kedze i v Drazdanoch bol sneh uz tyzden, podmienky na tuto bezkarsku hrebenovku Krusnych hor by mali byt dobre az k Labe ;-) Aj ked Slovaka zarazi co si oni pomenuju hrebenovka - ziadny vyrazny hreben ale iba najvyssie luky okolo 600 m pozvolna sa zvazujuce na obe strany, takze si tento "hreben" ani nevsimnete. Dlzka tury je ale dychvyrazajuca, vraj 60 km. Tak to si este s mojimi bezkarskymi (ne)umenim rozmyslim, hovorim mu.

Toto je mapka celej trasy:


Ale co, pocasie hlasili pekne, tak sme v nedelu 11.1. 2009 sadli do busu Altenberg a okolo 9 vyrazame z Cinovca. Najprv sa ide po bezkarskej magistrale tak skatujem kazdy kopcurik, lebo supiny ani stupaci vosk neuznavam... Vyhlady su pekne, ale coskoro sa ponarame do hmly a kosy. Na rad pride klasika a moje podsmykovanie dava zabrat rukam. Trochu nestiham za Nemcami, lebo maju navoskovane a obaja su na to trochu lepsie ako ja (markus robi dokonca profesionalne cyklistiku a uz 3krat bol na pretekoch okolo Slovenska!!!). V dvoch zjazdoch ma hadze o zem, darmo nie su to zjazdovky... a jeden slalom pomedzi tycky je tak delikatny, ze chyba by mohla skoncit prinajlepsom dobitymi kolenami.


Cela galeria na Picase

Mierne sa zamotavame v okoli Tisej a stracame asi pol hodku na ostatne skupiny (ktorych je na moje pocudovanie pozehnane, asi 10-20), ale potom uz prichadza obedik v "Turistickej chate" v Tisej s piveckom atd. Je to tam samy Nemec, bo tuto turu vymysleli saski lezci a cecha na nej moc nestretnete, aj ked lezi zvacsa na ceskej strane. Napapani ideme krasny rovny usek ku Decinskemu Snezniku, kde sa konecne trochu pretrhne hmla a vidime i piesky v zapadajucom slnku.

Pred zotmenim vchadzame do lesov a sup ho celovky na hlavu, lebo zjazdy su zakerne a stopa uzka. Ako svetlusky sa vynieme v peknej atmosfere a potichusky cez hranicu spat do Saska. V zavere sa odklonime vdaka typu jednej pani cez pole priamo do Schony (za ukrutneho vetra a kosy), kde poslednych 50 vyskovych metrov schadzame pesi po dlazdiciach (to je jediny dlhsi usek napeso) a za polhodku nasadame do vlaciku spat Drazdany.

Ej na druhy den mam pekne natiahnute stehenne svaly (tie z klasiky), ale nie som az tak dobity ako som cakal po tychto 60.6 km!!! Tesim sa s tejto krasnej tury, lebo na to aka je tu bieda na kopce a sneh to bolo vyborne ;-)


No comments: